måndag 26 oktober 2009

True Blood Season 2 - 2009



Efter att ha mer eller mindre sågat säsong ett så trodde minst av allt jag själv att jag skulle se säsong två av True Blood men ack, där bedrog jag mig själv. Rejält. För nu är den sedd och jag måste erkänna samt krypa till korset för denna gången insåg jag storheten i den. Det ÄR en bra serie och det beror antingen på att jag släppte lite på mina reservationer eller så har den bara blivit bättre skriven för det är mindre trams nu och mer raffel än i första säsongen.

Den första var mer eller mindre satsa allt på vågade sexscener och lite blod medan detta gången är med utstuderat och ger mer köttt om karaktärerna. Samt vi bjuds på fler udda händelser och riktigt kul och smart dialog. Vissa karaktärer är mer i bild och andra mindre i bild. Både på gott som ont men jag fann det jag såg till det bättre.

Fan, till och med Skarsgård fann jag riktigt underhållande här och hans karaktär blir bara mer och mer intressant att finna sig i sällskap med. Anna Paquin´s karaktär är mindre korkad men fortfarande godtrogen men det är bara att acceptera antar jag fast hon har en väldigt fin kropp får jag säga. Så nu ser jag fram emot säsong tre så och det är väl lika bra att erkänna att jag blivit en sucker själv för denna serien...

2 kommentarer:

khenrikm sa...

Jag slank in i ett avsnitt på tv och just då tyckte jag att det var bra så länge det inte var vampyrer med i bilden. Dvs jag gillade den lite sleaziga södern-atmosfären. Men det kanske blir bättre efterhand precis som du säger?

Weekend Video sa...

Inte så mycket med vampyrprylen i fokus här som i första. Men självklart är det med för det är ju det som det handlar om i grunden men nu får vi annat skoj som det bjuds på mer och det är det som är det roliga här. Fast det är fortfarande lika löjligt när det deras huggtänder kommer fram digitalt.