söndag 18 oktober 2009

The Proposal - 2009



Inte så mycket att säga här egentligen då detta är bara en i mängden av ytliga romcoms men jag gillar sådana så denna sväljs undan snabbt och jag mår fint hela vägen. Storyn går ut på att Sandra Bullocks ilskna bokförläggare hotas med att deporteras till Kanada för hennes visum gått ut så hon tvingar sin assistent Ryan Reynolds att gifta sig med henne. Han ska få en karriär inom företaget och sådant i utbyte mot att han ställer upp. Så det bär i väg till hans föräldrars ställe i Alaska och där ställs allt på sin spets givetvis.

Inget nytt under solen här men det funkar för både Bullock och Reynolds gillas skarpt i detta hushållet. Att sedan Bullock blir finare ju äldre hon blir gör det inte sämre heller. Sen visar hon upp sig in da flesh här med även om inget flashas och det uppskattas för en kvinna med former var det inte i går man såg i en ny film från Hollywood. Plus för det! Och för oss som uppskattar en fin kvinna i gummistövlar får något att bita i här med, den saken är biff. Förutom Reynolds och Bullock så får vi Betty White, Graig T. Nelson och Mary Steenburg med att skratta åt.

En bra underhållande söndagsfilm som funkar fint att bara koppla av till när man vill vara med sig själv för en stund. Och det vill väl alla vara någon gång antar jag. Och framför allt inte i sällskap med Norrlands Guld då! Carlsberg Hof ska det vara.

3 kommentarer:

Tobias Thuresson sa...

Sandra i gummistövlar????!!!!! Om så är fallet kommer jag implodera när jag ser denna. :-)

Weekend Video sa...

Implodera mig 2000! ;D

Men för att svara på din fråga, så: svar ja.

Tobias Thuresson sa...

Det finns en gud! Denna ska köpas ASAP, helt enkelt.