lördag 13 mars 2010

Flashdance - 1983



Nu pratar vi om klassisk underhållning på alla möjliga vis för vad annars kan vi förvänta oss av Jerry Bruckheimer i sällskap med Don Simpson innan denna drogade ihjäl sig med excesser inte bara med droger utan även horor och allt annat som gör livet värt att leva. Adrian Lyne slår på stort och vi får inte bara fina dansscener vi får även skön musik som fortfarande håller och scenen med Jennifer Beals som dränker sig i vatten på scen går verkligen inte av för hackor.


Eller varför inte låten Manhunt där vi får ett härligt dansnummer. Högstunderna här är många och detta är en film som aldrig missar att underhålla mig eller få mig på gott humör när det behövs och precis som Grease så är detta ett måste i samlingen!

Med andra ord, Flashdance är en perfekt film för oss som inte skäms för att ha ett gillande för dansfilmer i garderoben utan minst ett tiotal filmer som vi är stolta över. Själv vet jag inte vad det är men denna genren även om den har sina fläckar precis som solen, är sjukligt underhållande. Nu dansar jag inte alls för det går bara inte, inte med tre ben, utan jag nöjer mig med att granska filmer om just det och det funkar fint för mig. Flashdance är en bra film med fint tempo, bra dansnummer, fin musik och en fin Jennifer Beals med härliga ben. Vad mer behövs?

Rekommenderas varmt!

7 kommentarer:

khenrikm sa...

Jennifer Beals med härliga ben. Låter som nåt som smakar som kyckling ungefär... ;D

Av någon anledning har jag aldrig sett den här eller Footloose för den delen. Och jag vet vilken jag helst vill se av de två...

Weekend Video sa...

Låt mig hoppas det är denna bara för Fotloose är ingen höjdare faktiskt även om en i bekantskapskretsen tycker annat...

khenrikm sa...

Ja, jag menade Flashdance. Jag väljer Jennifer Beals ben anyday över Kevin Bacons...

Weekend Video sa...

Oooh, don´t get me started ;D

Geten sa...

Footloose är ju kanon med, bra soundtrack och lagerlokaldansen är ju fantastisk, sen att alltid lika coola Chris Penn är med skadar ju inte. Tycker helt klart att båda filmerna är givna i samlingen :)

Plox sa...

Jag har nog fan aldrig sett Flashdance, men den där bilden ser lite lockande ut ändå...

Weekend Video sa...

Geten:
Välkommen hit och tack för du läser!

Plox:
Hade mina aningar om att den skulle väcka visst intresse... ;D