torsdag 25 mars 2010

How to Loose a Guy in Ten Days - 2003




Efter all Bigfoot-galenskap, uppskärarkopior och allt vad mer det nu må vara så sitter en romkom aldrig fel i detta hushållet. Nu är filmens styrka här de två huvudpersonerna då det är främst för deras skull jag ser den. Kate Hudson är söt som få men tyvärr begåvad med en kropp som en tolvårig pojk vilket inte tilltalar mig. Men hennes utstrålning är skön och än har hon inte gjort mig besviken. Matthew McConaughey är skön som alltid och besitter även han en otroligt cool utstrålning och är som perfekt för sådana här roller. Att sedan vi får med Bebe Neuwirth får man se som ett stort plus.

Storyn handlar om två olika vad som förenar de två personerna och vi får följa vad som sker där fram till det lyckliga slutet givetvis men resan dit är rolig. Speciellt när Hudson drar i gång rejält och sätter inte bara McConaughey´s förstånd på spel utan vårat med. Kryddar man då detta med olika underhållande biroller så får men en härlig komedi men inget nytt eller överraskande. Så länge man tar den för vad den är så är här inget att klaga på. En skön komedi helt enkelt.

6 kommentarer:

khenrikm sa...

McChononaghagy är förfärlig i det mesta. Men det är ju Sarah Jessica Parkers fördelsedag idag! Fyrtiofem bast blir hon, det lilla livet! Jag skickar en fruktkorg från oss båda! ;D

Weekend Video sa...

Det däringa påhoppet väljer jag att bortse i från och den sabla fruktkorgen kan du stoppa där solen inte skiner i Malmö ;D

Jay sa...

Hudson är ganska söt men hennes ögon är läskiga, lite psykovarning typ :)

Weekend Video sa...

Jag gillar dem men det ligger nog något i det hahaha

Daydreamer sa...

Jag gillar denna komedin, tycker att Matthew McConaughey är perfekt i denna rollen, Kate Hudson är oxå bra och de har ett bra samspel.
Finns många fina/roliga stunder..

Har säkert sett denna filmen tre eller fyra gånger..

Weekend Video sa...

Härligt med folk med öppna sinnen :D