lördag 19 december 2009

America 3000 - 1986



Cannon är skyldiga till minst två bott mot mänskligheten. Varav två är att de introducerade gubbaction till den stora massan och att de orskade Charles Bronsons Cannon-frisyr som han hade en viss period. Och jag trodde länge med att deras The Apple var hemsk och värdig en plats på den listan men den har åkt ner nu för detta var det dummaste jag någonsin sett. Den slår till och med årets julkalender.

Cannon fick för sig att de skulle göra sitt bidrag till efter-bomben-genren och kom fram med denna hemska film. Handlingen, man nu vill kalla den för det, är baserad runt år 3000 och alla män hålls i schack av kvinnor som är den ledande rasen. De är sminkade, har stora hår, armborstar och är värre sminkade än alla groupisarna vi sett i alla dåliga Mötley Crüe videos genom tiderna. De ser rätt för jävliga ut faktiskt. Karlarna är tillbaka på primatstadiet och används endast till avel eller arbete. Men det är hopp för två stycken av dem har lyckats få tre hjärnceller mellan varandra att dela på och de leder ett uppror mot just kvinnorna. Att sedan en av dem hittar ett gammalt skyddsrum efter presidenten gör det lite lättare för dem med.

Agerandet är under all kritik och trots detta ska vara efter bomben så är precis som på stenåldern, åtminstone för männen. Kvinnorna lever loppan med smink, hästar och armborstar och allmänt taskigt leverne. Vi får alltså inget av det vi väntar av oss en film i denna genre så Cannon har helt enkelt blåst oss på tomten. Den mest kända av dem i filmen måste vara Laurene Landon som var med i Maniac Cop 1 & 2 och Hundra. Människan kan inte ta den simplaste dialog utan det låter för jävligt och hennes agerande är som bäst jämställt med det i just årets julkalender. Att hon fått förtroendet att agera överhuvudtaget är mig lika svårt att förstå som varför folk röstade fram Reinfeldt och hans stormtrupper.

Jag skulle sett om Ratman istället!

2 kommentarer:

khenrikm sa...

Men att vi karlar används till avel och arbete är ju inget hitte på? Det är ju så vi lever! Nåja, jag ber att få återkomma när jag sett denna - jag kännser att jag nog finner kvalitéer som andra inte ser.

Weekend Video sa...

Skulle du mot förmodan finna några så gråter jag men det förvånar mig inte ;D