fredag 11 december 2009

Halloween 2 - 2009



Jag hoppas verkligen efter detta spektakel att Rob Zombie får näringsförbud som filmskapare för detta var inget annat än ett slöseri med tid. Två timmar som kröp fram och bestod av en irriterande huvudkaraktär vars vokabulär till 98 % består av ordet fuck är precis inte vad jag förväntar mig att spendera en fredagskväll med. Då hade jag lika gärna kunnat gå med i Oprahs bokklubb eller fortsatt fantisera om mig själv, Cyndee Peters och ett badkar fullt med valspäck och en låda svinto. Men nu är inte självplågeri min grej riktigt så jag håller mig till blogga i stället.

Storyn är den att nu är det två år efter massakern och Loomis blivit en sensationalistförfattare som ser till sig själv först och främst och ser till att ge sig alla fördelar han kan på bekostnad av Myers. Myers själv har försvunnit och inget vet var han är eller varit. Inte ens vi som ser eländet. Hans syster lever nu med polisen och hemsöks av drömmar och är allmänt eländig och full av taskiga tatueringar och kulturella rockfigurer. Samma med hennes likasinnade. Men Myers kommer tillbaka, ledsagad av sin döda mor! och startar en ny massaker, allt för att familjen ska bli komplett igen.

Jepp, Zombie har lyckats få med sin skabbiga fru igen i ännu en film och just här som en dödens ängel som styr Meyers är det bara löjligt. Jag fattar inte hur fan han har tänkt men funkar, det gör det inte. Vad som däremot är coolt är alla sköna skådisar han fått med i småroller här och där under filmens gång och våldet är bra gjort men det stuper på allt det andra. Den första filmen var inget vidare och början på denna var faktiskt lovande men det visade sig bara vara en dröm och sedan var det 100 minuter av segt trams kvar framför en. Så denna delar öde med den första filmen och är inget som är värt att ställa i sin samling. Åtminstone i min kommer den aldrig att få en plats.

2 kommentarer:

khenrikm sa...

Har du OCKSÅ haft Cyndee-Peters-fantasin?!

Den första av Zombies Halloween-filmer tillhör, tillsammans med Van Helsing, de enda två filmer jag betalt pengar för men inte sett klart. Ska vi gissa att Lizzardking har rätt och att denna också är värdelös?

Weekend Video sa...

Cyndee Peters är global! ;D