torsdag 10 december 2009

Steven Seagal: Lawman



Steven Seagal: Ikon, actionhjälte, kampsportsmästare, musiker och snut! Och nu i en egen reality-show där han i egenskap av Sheriff i Jefferson Parish, Louisiana USA rensar upp bland buset på gatorna. Han är inte bara ute på gatorna och styr upp utan han även lär ut tekniker till sina kollegor för att underlätta i deras arbete och gripande. Seagal är Deputy Sheriff vilket jag misstänker är just vicesheriff och har varit det där i 20 år vid det här laget.

I serien får vi då följa honom och hans team av elitpoliser när de då som sagt styr upp gatorna och jagar tjyvar. Min favoritscen är när de arresterar en som klagar på att handbojorna sitter för hårt och de justerar dem till honom bara för att sedan när han väl sitter i bilen sparka ut rutan. Givetvis med resultatet att de tazar honom med elpistolen och man riktigt hör hur han kvider i baksätet. Hur kul som helst!

Seagal själv drar sig inte för att kasta sig in i bråken även om det inte varit många i de två avsnitt jag sett men han är en riktig fena på vapen vilket visas här. Detta är såklart likvärdigt med COPS bara det att vi ser Seagal i polisuniform i stället för en okänd snut men detta är otroligt mer underhållande och kul. Så nu gäller det inte att missa något avsnitt och vem vet? Det kanske blir en repris på dåren i baksätet igen!

8 kommentarer:

khenrikm sa...

Hahaaa! Lyckliga Lizzardking! Jag får nog vänta tills någon kanal köper in denna, men det är nog värt väntan. Och han väger ju inte mindre för varje dag, den gode Seagal. Alltid kul att se honom pusta när han rör sig. Ut med COPS, Tv3, och in med Steven Seagal:Lawman!

khenrikm sa...

Förresten: du har väl hört historien om hur Seagal skänker sitt signerade foto till ägaren av en polis-bar att sätta på väggen. Efter att han lämnar lokalen sätter en konstapel en kula mitt i ansiktet på bilden. Sant! :D

Weekend Video sa...

Det var ju verkligen inte snällt det hahaha

Har kommit över två avsnitt till nu så snart nog ska det bli sant raffel i rutan igen.

I värsta fall får du slänga dig på ett pågatåg och komma hit så blir det en heldag med varm glögg och Lawman ;D

khenrikm sa...

Du vet inte hur lockande det låter. Jag får nog fan se om jag hittar till Bjuv. Men i så fall lovar jag att förvarna.

Jay sa...

Har sett första avsnittet och det var väl helt ok, gillade biljakten och när den gode Sigge ska lära en av poliserna att skjuta

Weekend Video sa...

khenrikm:
Låter fint det! Du vet vart du finner mig :D

Jay:
Jag har sett fyra av dem nu och i det fjärde så repar han och uppträder med bandet. Riktigt coolt faktiskt. Sen får vi se hemma hos honom och hur han tränar sina attackhundar som vaktar huset. Inga småhundar det precis ;D

Tobias Thuresson sa...

Lizz: Vart hittade du avsnitt 3 & 4?

Weekend Video sa...

De ligger ute på The Pirate Bay, bara att söka på Lawman så kommer de upp ;D