tisdag 15 december 2009

X-Men - 2000



Bryan Singers X-Men är en jävligt bra film, inget snack om saken och han om någon var rätt person att föra över serietidningen till film. Men det som verkligen förvånade mig var det att del två var ännu bättre! Men det tar vi när vi kommer till den. Nu till denna.

Storyn, handlingen, aktörerna, dialogen, effekterna, ja allt faktiskt, är kanon i denna så det struntar vi i att bekräfta ännu mer. Vad som är intressant är det hur fantastisk denna film blir på Blu-ray. Bilden är lika bra som väntat men det som överraskade mig var verkligen ljudet! Nu blev äntligen mitt ljudsystem satt på prov och framför allt subben fick arbeta här. Givetvis till grannarnas förtvivlan och min stora glädje. Nu kanske det låter som att allt detta gjorde sitt för att öka filmens suveränitet och även om det inte skadar med bra ljud och bild så klarar denna sig fint på egen hand.

Bryan Singer är en jäkligt bra regissör som gjort många bra filmer och är en bubblare hos mig som favoritregissör. Inte minst med filmer som denna och dess uppföljare och den underskattade Stephen King adaptionen Apt Pupil vilken man allt för lite hör folk nämna som en bra filmatisering när det kommer till Kings böcker. Singer till och med lyckas med att få ett ännu bättre slut än boken. Inte illa alls bara det. Superman Returns ska däremot ses om för den minns jag faktiskt knappt så där blir det hemläxa. Så är ni sugna på en bra film som samtidigt testar eran anläggning så är här ett mycket bra val. Filmen i sig är fullständigt lysande!

Inga kommentarer: