torsdag 28 januari 2010

Californication Season 3 - 2009



Säsong tre av den störtsköna serien Californication är sedd och avnjuten i högsta drag och det sedvanliga gänget är kvar. Men denna gången är det en mer jämn säsong med ett grymt flyt som flyter på relativt smärtfritt och med många härliga skratt som leder till ett riktigt oväntat och hårt slut. Moody har denna gången fått jobb som professor på ett universitet och det tar inte lång tid innan han knullar sin assistent, sin rektors fru och sin elev med det största bröstomfånget vilket är magnifikt! Seriens cooling Runkle, utmärkt spelad av Evan Handler, får jobb hos Kathleen Turners nymfomaniska agentatur där han får slåss med Peter Fonda, dela sin fru, horor och knark med en utmärkt Rick Springfield i flera härliga scener. Framför allt när de delar på en strippa med henne mellan sig.

Duchovny är lika härlig som i de andra två säsongerna och Natascha McElhone blir bara finare och finare men hon får hårt motstånd här av Embeth Davidtz, Eva Amurri grrrrr! men framför allt av den fantastisk vackra Diane Farr med ett par ögon som man bara vill drunkna i för evigt. Att hon sedan visar sig naken gör sitt med förstås. Som ni förstår så är det massor av fint kjoltyg här och så gott som alla flashar mer eller mindre någon gång i säsongen.

Men det är inte bara nakna damer som regerar här. Kathleen Turner bjuder på en grym uppvisning som den sexgalna chefen till Runkle och jag lärde mig mycket av henne som kan vara värt att ha i minnet till gamla dagar. Och sist men inte minst Peter Gallagher som rektorn, honom har vi alla sett och säkerligen stört oss på i många filmer men här kommer han till sin fulla rätt med stor komisk timing och ett jäkligt härligt spel. Jag hade skitskoj åt hans karaktär så fort han var i bild och det är en fin skådis med får jag säga som är helt omvärderad för mig nu. Så har ni sett de andra två säsongerna så har ni en fin tredje del framför er som jag nog får hålla som den bästa och framför allt får vi mycket med Runkle vilket jag uppskattade verkligen. Mycket nöje!

4 kommentarer:

khenrikm sa...

Är Embeth Davidtz fin? Nu är du allt lite väl snäll ;D

Weekend Video sa...

Mycket fin då ;D

Tobias Thuresson sa...

Californication är nog fasen det bästa som släppts i tv-väg på otroligt länge. Hank Moody är alla mäns dröm alter-ego. Stör mig som fan på hans lilla dotter dock. I övrigt så är det all good.

Weekend Video sa...

Hon kan dra ner lite från och till med sitt kroniskt dystra sätt det håller jag allt med om.