söndag 10 januari 2010

Kaw - 2007



Kaw är säkert det senaste tillskottet i genren pjåddaraffel och den bjuder på en liten story om korpar som gått och fått galna ko-sjukan och sedan attackerar de lokala stofilerna i en liten fridfull by med en underlig sekt/mormon-aspiranter. Jag har ingen koll på vad de är men de har stora skepparkransar, vilket är ett plus, men själva samhället består visst av en död ko i en brunn, en gammal gubbe, en yngre dito med hans dotter och ett annat fruntimmer. Resten ser vi inte. Byn är befolkad av Sean Patrick Flanery (The Boondock Saints) och Rod Taylor (The Birds) och några andra filurer. Lagom med ansikte att hålla reda på och inget avancerat.

Attackerna är många och välgjorda, även om bristen på ögonanfall från fåglarna är där så får vi desto mer scener på köttförtärande pjåddar. Stora är de med. Trots det så är detta inget som tilltalar mig för jag tycker den är rätt tråkig och mest full av korkade handlingar utförda av de i filmen att jag stör mig mer än njuter av våldet. Filmen är inte dålig på något vis och framför allt så märks det inte att det är en Sci Fi-channel produktion, tvärtom.

Nu har jag sett denna en gång tidigare och ärligt talat så vet jag inte varför jag har kvar den i samlingen då mitt omdöme inte har ändrats om filmen. Den är inte dålig på något vis utan det är inget för mig helt enkelt. Lite motsägelsefullt kanske av en person som precis hyllat The Birds II kan man tycka men det är jag det. Detta är inget för mig men låt inte det hindra er som tycker den låter intressant för ni blir säkert inte besvikna.

4 kommentarer:

khenrikm sa...

..."samhället består visst av en död ko i en brunn, en gammal gubbe, en yngre dito med hans dotter och ett annat fruntimmer".

Det är Trelleborg du talar om.

Weekend Video sa...

Hahaha
Kan tänka mig det.

Ninja Dixon sa...

Tänka sig att Lizzard har fått en liten award på min blog, ta en titt grabbhalva! ;)

Weekend Video sa...

Fred:
Jag är mållös, för en gångs skull! Detta var totalt oväntat men jäkligt kul. Tack ska du ha :D