onsdag 6 januari 2010

Sorority Row - 2009



Det finns filmer som man undrar varför i helvete man såg klart och det finns filmer som får en att rulla sig i chokladpudding och sedan gå in naken på en valfri kennel och skrika bon apetit. Detta är en sådan film men tyvärr hade jag ingen chokladpudding hemma för annars hade inte dessa ord skrivits. Nu är detta en remake på den gamla filmen The House On Sorority Row men det är inte därför denna suger och lockar en till ohälsosamma tankar om ens underliv och det lokala djurlivet. Denna suger av anledningar som kommer här.

Storyn är den att ett gäng studentföreningsskator utsätter en av deras väninnors pojkvän för ett elakt skämt som bestraffning för han knullat runt. Skämtet går helt åt helvete såklart och snart döljer de vad som hänt och låtsas som ingenting. Men allt går runt och även detta så någon börjar mörda dem på avslutningen en efter en och nu så ska de överleva och vi ska spela överraskade av vem mördaren i slängkappa egentligen är.

Här serveras det anorektiska skator i designerkläder och skor som de inte ens kan gå rakt i och det är silikontuttar för hela slanten och inte en enda ful människa är att finna i filmen. Till och med liken är snygga här. De kända namnen i filmen står Carrie Fischer för och henne har inte åren varit nådiga mot och Rumor Willis som definitivt inte fått rollen för sitt utseende eller sina talanger som skådespelerska utan det har nog mer med efternamnet att göra. Till skillnad från klåparna på imdb som tydligen har fått tuppjuck av denna filmen och hyllar den som om den vore en Citizen Cane så vill jag bara radera de två senaste timmarna från mitt minne för detta var horribelt unket.

Morden är stylade och MTV-klippningen ständigt närvarande och den senaste topplistemusiken pumpar för fullt men tyvärr är inget av det något bra, inte för mig i alla fall. Allt och alla är snygga och det stör mig för när jag gick i skolan så var där bara en snygging och det var jag, här är det precis alla. Tjejerna har getingmidjor och vita raka tänder medan killarna är tomma i bollen och har magmuskler man kan tvätta bilen på. Men nu är detta bara en film och uppenbarligen någons heta fantasier detta scenariot men fan inte mitt. Jag vill ha mina skolflickor spelade av brudar i 30års åldern med hängtuttar och märke efter bikinin och killar med tom blick och hår på ryggen ungefär som de i originalet då så jag tror jag ser klart den i stället fast först en runda till kenneln Stora Stygga Brunte för detta minne ska slitas bort även om så det ska kosta mig en ringmuskel eller två...

9 kommentarer:

khenrikm sa...

"Jag vill ha mina skolflickor spelade av brudar i 30års åldern med hängtuttar och märke efter bikinin..."

Där satt den! Nu spillde jag mjölk i tangentbordet bara för att jag skrattade ju! Men du har rätt såklart.

Ninja Dixon sa...

Hur är det med det grafiska våldet då? :)

Weekend Video sa...

khenrikm:
Sanningen måste fram! ;D

Fred:
Det är faktiskt rätt kul och lite oväntade saker sker. Blodigt och grafiskt men inte i stil med Saw-filmerna. Det var behållningen i filmen om man nu vill sträcka sig så långt :D

Tobias Thuresson sa...

Ibland får du allt till det. Skrattar så jag gråter åt den här recensionen. Särskilt avslutningen. Ingen ful människa i filmen förresten? Rumer Willis ju! Bitch is öööööglay.

Weekend Video sa...

Den skatan fixar de till i slutscenen som för övrigt är rippad från omslaget till The Craft från 1996! Idéerna sinar aldrig i Hollywood ;D

Kul man kan roa till det ibland :D

Damien sa...

Fruktansvärd film! Fick kämpa för att hålla ögonen öppna!

Weekend Video sa...

Verkligen ett bottennapp detta! Kul du läser!

Damien sa...

Brukar ta mig hit för att få mig ett gott skratt. Diggar dina recensioner starkt:-)

Weekend Video sa...

Fan vad kul att höra :D

Tack för du läser!