fredag 26 februari 2010

Sin City - 2005



Vad skriva om denna som inte redan skrivits miljontals gånger? Visst, den originell och snygg, inget snack om saken och Mickey Rourke visar än en gång hur jävla bra skådespelare han är, den påminner mig även om hur mycket jag saknar Brittany Murphy och hennes fantastiska ögonen och leende samt hur cool Clive Owen är. För att göra det lätt för mig så är alla skådisarna rätt i sina roller och det är framför allt väldigt intressant att se Carla Cugino så pass naken som hon är här, slurp säger jag bara! Rutger gör en liten men väldigt bra roll och Elijah Wood håller stilen med sitt leende men trots allt detta så är det ändå Mickey Rourkes film. Han är helt enkelt bäst här.

Så vi nöjer oss med det för jag är trött och alla har vi säkert sett denna minst en gång var och den håller för fler gånger med fast den första gången är bäst men drar man på gångerna mellan varven så funkar den bättre. En okej film som nästan är mer yta än innehåll om man vill vara stygg men det är vi aldrig här, vi är bara ärliga.

3 kommentarer:

Tobias Thuresson sa...

Jag är otroligt svag för Brittany Murphy, men huga vad brutalt usel hon är i den här filmen. Inte en replik som låter trovärdig. Men det kanske var menat så.

Filmen är hursomhelst ett stilmästerverk utan dess like.

khenrikm sa...

Tyckte du? Jag tyckte inte hon spelade över mer än någon av dom andra i filmen. Och hela filmen är ju sån, och det gillar vi :D

Weekend Video sa...

Tobbe T:
Tycker du? Jag tyckte hon var sitt vanliga charmiga jag. Kanske mer hennes repliker som var hemska i det fallet ;D