måndag 15 februari 2010

Evil Breed: The Legend Of Samhain - 2003



Det är tråkigt när man ska se en film man gillat och upptäcker den verkligen inte håller upp till sitt första intryck vid en senare titt och detta är just en sådan film vilket är synd för jag vill verkligen gilla den men någonstans måste gränsen dras. Ett gäng jänkare åker till Irland för att fira Samhain eller rättare sagt dess uppkomst. Och med tanke på att detta är/ska vara en skräckfilm så är där inavlade kannibaler i görningen för att krydda upp stämningen. Vad som mer är med för att krydda upp stämningen är tre stycken porrskådisar som nu för tiden antingen kör mature-porr eller satsar på en "hederlig" karriär, själv hade jag nog hållit mig till porren.

Nu är omslaget grymt missvisande då det basunerar ut att Jenna Jameson är med i filmen och skatan till och med pryder omslaget vilket är kasst då hon är med i ett par minuter och är lika tråkig här som i sin forna porrkarriär men hon dör på ett kul vis så lite utdelning får vi för våran tid. En annan föredetting som är med är Richard Grieco och han har väl aldrig åstadkommit något av värde vill jag minnas. Men en som är med här och skänker lite stjärnglans är Ginger Lynn, kvinnan som konstant fanns i mina tankar under puberteten min. Ah, den ungdomen. Nu är hon tillbaka i porren efter en mindre lyckad karriär inom vanlig film och detta var ett av de försöken. Inget ont om hennes agerande för hon är den som är bäst i filmen och bjuder bäst närvaro men satan vad hon ser sliten ut nu för tiden. Yikes!

Inledningen med Grieco och den tredje porrskådisen bjuder på lite fin gore om än kort och resten kommer i slutet eller rättare sagt i de sista 20 minuterna. Då får vi en skön scen med en pajas som ramlar ner i ett hål, hittar en enorm kniv när det plötsligt knackas på ryggen och vips! så står ägaren där och kör ner den i truten på honom. Ingen skräckfilm är komplett utan en gubbe som vrålar konstant you´re all doomed! och i denna är det faktiskt en sådan med fast han varnar de för att stiga av stigen i stället men det är ju bättre än inget. Det bästa med denna liraren är det att han får sitt på dass där en av de inavlade får tag i honom med en machete som körs upp i röven på honom ända in till skaftet och sedan dras hans tarmar ut och sedan används till att strypa honom med samtidigt som Ginger Lynn står utanför och bankar på dörren. Det är en kul scen i en annars rätt medioker film.

Agerandet är kasst, filmen hoppar mellan personerna och folk dör utan att man ser vad som hänt med dem. Nu skyller regissören på att bolaget klippte om filmen utan honom och stympade bort minst fem minuter, naket, gore och en del annat men jag tvivlar på att resultatet blivit bättre om det varit med. Däremot hade lidandet varit längre för oss tittare så denna "korta" version är nog att föredra trots allt. Men vill ni se porrskådisar båda aktiva som pensionerade, en gammal flickidol och en Ginger lynn som bjuder på en hemsk irländsk dialekt så leta inte längre. Ni får allt här och för egen del så vet jag nu att denna inte funkar mer för mig.

2 kommentarer:

khenrikm sa...

Ja de gamla stjärnorna ser otäcka ut nuförtiden. Såg en bild på Jenna Jameson utan smink och det var min själ inte grant!

Eugh!

Weekend Video sa...

Henne har jag aldrig gillat och nu ser hon mer ut som en räv än Charlotte Perelli gör så förfallet måste vara enormt utan sminket :D