fredag 21 augusti 2009

Mysteriet är löst!

För många år sedan såg jag en vampyrfilm på tv, jag gick nog i fjärde klass, och även om jag bara såg bitar av den så glömde jag den aldrig. Den svenska eller var det den danska titeln glömde jag aldrig men den engelska kom jag aldrig på. Förrän nu polaren avslöjade den när vi pratade om film. Eller rättare sagt, han pratade om en film som jag sågade för jag tyckte en av aktörerna i den inte passade som just vampyr. Efter det så drog jag upp denna film igen och plötsligt fällde han bomben att det var ju just den filmen han hade nämnt som jag sågat! Så nu efter nästan 30 år ska jag äntligen få se om den och det ska bli jävligt kul att äntligen få sett den. För även om den suger så har den trots allt spökat i mitt undermedvetna i många år och kan en film hänga sig kvar i snart 30 år så måste det vara något speciellt med den.

Hur den var och vilken det är återkommer jag med när jag sett den. Men detta måste absolut vara dagens höjdpunkt! Fan vad glad jag blev!

6 kommentarer:

khenrikm sa...

Dracula: Dead and Loving it?

Weekend Video sa...

Smack my bitch!
Hur visste du det? hahaha

Nej du, fast det var en kul gissning, dock fel.

Anonym sa...

Nattens Ängel kanske det rör sig om?

mamoulian sa...

För min del så fick jag för några år sen reda på just en Dracula-film jag såg på teve som liten med syrran ... I många år undrade jag, som du, och den filmens namn var just med Jack Palance och i regi av Dan Curtis... ;-)

khenrikm sa...

Är det samma film vi alla har undrat över...?

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?p=280719#p280719

Weekend Video sa...

Vilken det är får ni veta när den kommer upp här så ni får hålla ut till dess :D