söndag 16 augusti 2009

See No Evil - 2006



Ytterligare en film från WWF eller WWE som de kallar sig nu. Deras wrestlers känner jag inte till längre då jag lade ner både WWF och WWC´s wrestling när jag blev förälskad i ECW, vilket som alla som har koll på extrem wrestling vet was da shit! Kane som denna liraren kallar sig är visst ytterligare ett av Vince McMahons runkobjekt då karlen är kroppsfetischist av rang, McMahon då, inte Kane. Upplägget är som så att ett gäng metrosexuella ungdomsbrottslingar, direkt från en JC-reklam kompletta med ansat skägg och usla fusktatueringar blir jagade och dräpta av en galning på ett nedlagt hotell. Mer är där inte till det.

Det funkar faktiskt och funkat bättre om inte slutet hade varit så jäkla fegt och publikflörtande. Nu kommer en av de största idioterna i filmen undan och inte nog med det, fanskapet gör en helomvändning i sin personlighet till råga på allt. Vissa kills är trevliga och tempot är högt precis som iq´n på deltagarna i filmen är låg. Man vill se asen dö och man vill se dem dö blodigt och brutalt och i vissa fall funkar det fint men det är slutet som är för sockersött så man blir diabetiker på köpet här.

Regissören Gregory Dark är en gammal porr-regissör så det kan förklara det höga tempot men inte varför det är inget naket i filmen. Den är trots allt Rated R så lite mus och pattar kunde den gamle snuskhummern allt bjudit på, speciellt med tanke på det lama slutet. 75 minuter är lidandet här och sämre filmer har jag verkligen sett, inget snack om saken men inget som det kommer att läggas på pengar på i alla fall. Se om den kanske jag gör men jag tänker inte hålla andan tills dess för det lär dröja.

2 kommentarer:

khenrikm sa...

Haha, den här äger jag. Du gör en korrekt analys av de metrosexuella ungdomarna med ansade skägg. Speciellt "den arge värstingen" som skall ha hunnit vara verksam som hallick mellan skäggansningarna. Känns trovärdigt.

Weekend Video sa...

Karaktärerna här är endast slaktavfall och agerar som sådant med men lik förbannat så kommer de undan! Stör mig på det faktiskt. Här hade ett brutalare och mörkare slut varit mycket bättre och då hade jag haft den med ;D