onsdag 29 april 2009

Gladiator Cop - 1995



Hur favorithunken Lamas hittade till denna skitfilmen är mig ett mysterium för detta var verkligen bajs. Allt från storyn till upplägget är sövande tråkigt och till och med Lamas himself verkar totalt uttråkad här.

Någon har snott ett svärd som tillhört Alexander den Store och nu visar det sig att den som använder det i strid får mystiska krafter. Lamas är någonting samt synsk. Tydligen ska han visst vara Alexander återfödd och nu ska han möta en lika gammal fiende i en fight om svärdet.

Jepp, det är lika dumt som det låter och det verkligt dumma är att jag såg hela filmen med. Lamas är som sagt så uttråkad här så jag tycker synd om honom. Tempot, handlingen, agerandet hos samtliga och till och med ljussättningen är bedövande sövande här. Jag fick för fan huvudvärk på köpet av eländet! Och jag betalade till och med för det!

Fightingscenerna är tråkiga och totalt oinspirerade och även om vi bjuds på en kul halshuggning så räddar det inte detta fiasko. Så lär av mitt misstag och undvik denna soppa, även om Lamas är Lamas i alla lägen så kan inte ens hans magi rädda detta misstag. Men givetvis kommer den stå i samlingen men den kommer nog aldrig mer sättas på, den saken är säker.

4 kommentarer:

Tobias Thuresson sa...

Vad är egentligen grejen med Lamas-fetischen du har, haha? Nog för att han är skön men goddammit, boy! :-)

*säger han som har alla Sandra Bullockfilmer som släppts på dvd*

Weekend Video sa...

Lamas är en hunk av rang! hahaha
Förmodligen hans latino-lover stämpel som förfört mig hoppas jag ;D

Sandra Bullock är skön, absolut! Practical Magic har överlevt många rensningar i min samling och Miss Secret Agent är en klockren klassiker :D

Men du kommer snart också se ljuset som är hunken Lamas, vänta bara ;D
Det kommer!

Mr_v sa...

En film med en så lockande titel, och ett omslag som lovar så gott, borde verkligen vara bättre. Men den här var verkligen kass, vill jag minnas att jag också tyckte...

Weekend Video sa...

Du minns nog inte fel där. Denna var verkligen illa. Kanske funkat bättre i händerna på en bättre regissör...