torsdag 23 april 2009

Solarbabies - 1986



Solarbabies eller Solar Warriors som den också går under är en post-apocalypse rulle med budget och kända ansikten i rollerna. Vi ser Charles Durning, Jason Patric, Jamie Gertz, James LeGros, Adrian Pasdar och Peter DeLouise om nu någon minns dem.

Handlingen går ut på att alla unga är omhändertagna av systemet och alla vuxna styr i vanlig fascistisk ordning som det är i dessa filmer. Allt vatten är slut och det lilla som finns rationeras ut. Det enda nöjet småttingarna har är att åka rollerblades, dem gamla nu med fyra hjul precis som i Roller Boogie. Allt som fattas är Linda Blair och Jumpin´ Jack Flash från den filmen! Givetvis är det otillåtet så de straffas och plötsligt finner en av dem ett klot som pratar. Sen rymmer dem med klotet för det leder dem och snart är de jagade och givetvis ska de göra uppror med. Ni vet hur det går för det har visats i miljoner filmer tidigare och fan så mycket roligare.

Det är fina miljöer med sand, sten och skit och det är fräcka fordon och dräkter men det är så förbaskat barinriktat så jag vill skrika. Till och med fängelsechefen är snäll! Han ska ju vara minst pedofil eller klädd i skinnkläder men icke här. Han odlar blommor och delar med sig av sin vattenration till planterna samt han är lättklädd i något sandfärgat trams. Nej, ut med honom och in med Brigitte Nielsen i dominatrix-outfit i stället så ska jag se om denna med glädje för nu vill jag bara rulla mig i gödsel för att få tillbaka känslan av orenhet igen.

Hade jag sett denna när den kom och varit i yngre tonåren då så hade den säkert funkat nu med men nu var jag inte det utan jag kollade på Vengeance Of The Zombies då i stället. Kanske det som är problemet här. Jag vet inte och jag skiter i vilket. Nu vill jag bli smutsig igen så nu blir det Thriller - En Grym Film för att man ska kunna känna sig som sig själv.

2 kommentarer:

gokudo sa...

Hehe... jag har varnat dig!

Weekend Video sa...

Jag vet, jag måste börja lyssna bättre på dig ;D