onsdag 29 april 2009

No Man´s Land - 1987



En enkel film om biltjuvar eller rättare sagt Porsche-tjuvar. Hette Biltjuvarna - Snodd på 58 minuter eller något sådant på svensk vhs. Jäkla skillnad från originaltiteln det!
D.B. Sweeney, underligt namn minst sagt, låter som en seriefigur i en en gammal Fantomen, ska infiltrera Charlie Sheens gäng där de snor just Porschar. Givetvis trillar han dit med hans syster och snart är de blodspolare och buksvågrar. Och resten vet ni själva hur det går.

Charlie Sheen är en skön skådis och här är han riktigt kokain-kaxig och tuff och mager! Rollen passar honom bättre än den han hade i The Wraith, där kändes han bara malplacerad tyckte jag. Sweeney känns lite svajjig i sin roll och är inte riktigt 100 där tycker jag. Randy Quaid är hans chef och han tar i lite för mycket så det luktar överspel från honom. M Emmett Walsh dyker upp som hastigast och Bill Dukes dör på dass.

Annars är det mycket 80-tal över det hela och tidsenlig musik dock ska de ha en klapp på axlen för de spelade Ton Of Bricks med Metal Church i en scen. Väldigt bra låt för den delen. Annars är det ett litet halvputtrande tempo men det blir aldrig tråkigt konstigt nog fast lite utdraget i slutet får jag säga. Tyvärr inte lika mycket bilraffel som jag hoppats på men gamle Charlie är med så jag nöjer mig med det. Fast nu blev jag allt sugen på att se om Navy Seals och Red Dawn med honom från hans 80-tals period. Fina filmer det!

Slutdomen om denna blir:
Okej för stunden men inget att springa benen av sig för. Finns bättre filmer på samma tema i överflöd och endast för folk med 80-tals fetisch och beundrare av herr Sheen. Ni andra kan leta upp Navy Seals eller Red Dawn i stället.

2 kommentarer:

Jay sa...

Den är lite av en favorit med Charles.

Weekend Video sa...

Jag föredrar de andra men denna kommer nog att ses om så småningom vad det lider ;D