måndag 9 februari 2009

Feast 3 - 2009


Att något som började så bra som Feast - 2005 gjorde kan fortgå så ofantligt i Feast 2 - 2008 för att sedan sluta ännu sämre i Feast 3 är mig ett mysterium!
Den första är för mig ett mästerverk i latexsnubbar, monster som förökar sig, skön dialog, härliga bad guys (Big Boss Man), avdankade punkare (Henry Rollins), massor av slafs och blod samt Jason Ewes. De andra två är bara en uppvisning i dvärgar med monsterkukar, kräkningar som vätskeutbytesprogram, taskiga latexmonster, en allmän taskig inställning till mentalt handikappade samt dövhet. Med andra inte min kopp te precis.

Feast 3 fortsätter direkt efter Feast 2 så det är bara mer av samma sak igen vi får. En film som är 76 minuter lång startar med 5 minuter flashbacks från tvåan och sedan tar det ytterligare tre minuter innan det börjar. Då sväljs ett huvud bara för att skitas ut direkt. Givetvis får vi se hela förloppet inzoomat. Mellan monsterskinkor och allt. Avföring är kul tycker killarna bakom denna filmen. Mer kommer sen med. Kräk också.

Mitt intresse dog snabbt här så jag struntade mer eller mindre i sista halvan, det blev bara för löjligt när en kille med hörapparat samt mentalt handikapp kommer och ska rädda dem som en profet. Givetvis hånas han med för hörapparaten. Jänkarna har kul humor, verkligen...

Årets skitfilm i alla kategorier och ett ovärdigt slut på en fin första film. För min del så finns det inte fler filmer än Feast i denna serie så jag stannar där.

Gillar man kräk, skit och billiga påhopp på personer med handikapp så gillar man nog denna. Själv ska jag duscha efter ha sett den.

3 kommentarer:

Jocke Andersson sa...

Alltså. Damn. Ettan var skön som fan, men tvåan var precis som du säger, bara en massa äckel. Jag kan ta lite äckel men som i tvåan, se en massa personer bli täckta med monstersperma varpå vi får en orgie i spyor, nä fyfan.

fan, hur ska jag göra nu då? Jag måste ju ha del 3 för att komplettera dvdsamlingen.

Weekend Video sa...

Det är ett dilemma men du kanske gillar den? ;D
Jag undviker skiten, det blev en divX på denna för misstankarna var där vilka slog in, tyvärr.

Anonym sa...

Hoppar nog t.o.m. divXen efter dom "lovorden" ;).
Och här trodde man att Gulager var en "coming man" efter den ursköna ettan bara för att sen få tvåan som en sur fis i nyllet...
Kanske ska börja tro på ryktena som säger att producenten Chris Moore regisserade stora delar av ettan eller så behöver Gulager helt enkelt nån som rensar ut de mest korkade ideerna åt honom.
(...Han saknar helt enkelt Ben Afflecks trygga famn...)