torsdag 26 februari 2009

Paganini Horror - 1989



Ett otroligt miserabelt rockband har gått på en mina i karriären och trummisen löser det genom att köpa en outgiven låt av den gamla fiolspelande räven Paganini. Låter heter passande nog Paganini Horror med. Gruppen bestämmer sig för att spela in den på egen hand som sin egen och får den eminenta idéen att göra en video på låten med. Videon ska handla om hur Paganini mördar till tonerna av deras musik. Det är jag med beredd att göra. Snart nog börjar någon börja mörda dem i bandet och ingen vet vem mördaren är samt att huset de spelar in videon i är hemsökt och fullt av lakan över allt.

Luigi Cozzi har regisserat och idén till denna kom han fram till med hjälp av Dario Argentos gamla flamma Daria Nicolodi. Den borde aldrig ha kommit fram för detta är verkligen inget vidare. Usel dubbing för det första. Donald Pleasance som spelar mannen som säljer låten till trummisen är dubbad av en italiensk lågbudgetsversion av Orson Welles och ser mest sjuk ut här. Skådisarna är inget vidare och samma gäller för fröken Nicolodi med. Hon har aldrig varit något vidare som skådis. Men vissa heta scener är där allt.

Till exempel när de ska spela in videon och de tre skatorna i gruppen står och åmar sig framför trumsetet och mimar hemskt till musiken och man plötsligt upptäcker att var fan är trummisen??
En annan höjdare är när en av skatorna ramlar plötsligt igenom ett hål i golvet och regissören till deras rockvideo kastar sig fram och ska rädda henne. Här är det verkligen överspel för hela slanten the italian way.

Nej, inget att hetsa upp sig över detta och den har säkert sina fans men jag är inte en av dem. Och ska jag vara helt ärlig så har jag skrivit detta under tiden som jag sett på den bara för att få tiden att gå...

Inga kommentarer: