torsdag 26 februari 2009

Hello Mary Lou: Prom Night 2 - 1987



Mary Lou är den typen av tjej som de flesta av oss hoppas att träffa någon gång i livet. Hon super, är lättfotad, utåtriktad, svär och nämnde jag lättfotad? Tyvärr blir hon uppeldad på sin finaste stund i livet, precis när hon valts till Prom Queen av en ilsken pojkvän som inte fick komma till. 30 år senare är det dags igen för bal och gissa vem som tillbringat de senaste 30 åren i en koffert i källaren på just samma skola? Ni får en hint. Lösaktig.

Samtidigt, fattig flicka med pojkvän som inte är omtyckt av gravt kristen mamma finner just Mary Lou´s koffert och blir besatt och börjar gå i samma fotspår. Och gissa vem som blir balens drottning igen?

En så tråkig film så jag jag vill ha tillbaka de 96 minuter denna smörja varade. Det enda bra med den är postern. Michael Ironside är med men inte ens han kan rädda denna kalkon. Curse Of The Komodo må vara skräp men den är fan så underhållande skräp. Detta är bara en uppvisning i hur man kan plåga en åskådare till gravt internetmissbruk samt nageltrång. Vissa scener är så Wes Craven-inspirerade att man tror det är någon av alla uppföljarna till Nightmare On Elm Street man tittar på men sure Freddy dyker aldrig upp. Jag tror att jag ska ta och se Breakin´ 2 bara för att tvätta bort smutsen efter detta övergrepp.

Inga kommentarer: