fredag 27 februari 2009

The Hive - 2008



Ytterligare en film i RHI´s Maneaters Series. Denna gången är det myror. Det börjar fint med myror i stora klungor som käkar upp mor och barn och fortsätter med att dem fortsätter och skövla sig fram i Thailand. Amerikanarna dyker givetvis upp och ska styra upp saker och ting.

Stora vapen och cgi-effekter kan man komma med långt vilket man gör i halva första delen av filmen sedan blir det för mycket sci fi-trams för min del och slutet är bara för löjligt. De aktörer som ska spela de thailändska myndigheterna är för dråpliga. Speciellt när en av dem vill spränga myrorna med atombomber och det slår mig hur skrämmande atombomber kan vara i händerna på en som inte ens kan uttala ordet.

Synd på en överdriven idé som kunnat funka fint om de bara hade lagt det däringa sci fi-tramset på hyllan. Insektsskräck och sånt funkar inte bra ihop i min bok direkt.
Nej, nu får vi hoppas att Vipers, Hybrid och In The Spiders Webb funkar bättre.

2 kommentarer:

Jocke Andersson sa...

Då skulle du nog inte gilla min favoritmyrfilm - Phase IV. :)

Weekend Video sa...

Nej håller jag i från hahaha
Har läst på mig om den så det är inget för mig det :D