söndag 15 februari 2009

Friday The 13th Part VII: The New Blood - 1988


Jahapp, då var vi framme vid den sjunde delen i serien. Nya ungdomar och en ny Jason igen. Upplägget är det samma fast denna gången har de piffat till det med att den nya tjejen är telekinetisk, En Carrie-wannabee med andra ord. Funkar det då? Nopp, inte för min del.

Detta är en tråkig del som är väldans cuttad av bolaget för att slippa en X-stämpel i USA och det kanske gör sitt men det tvivlar jag på faktiskt. Det måste till ofantliga mängder med gore för få fart på denna tråkiga film. Till och med del fem är intressantare då. Och den är ingen höjdare som vi alla vet, eller hur Tobbe ;D

Jason spelas denna gången för första gången av Kane Hodder och honom gillar jag inte alls. Karlen ser ut som en satt trädgårdstomte utan hals och hans Jason är inget vidare. För det första så är han för bred och för kort mot alla de andra som spelat honom. Sedan tycker jag att Hodder tar i för mycket i sina scener. Han överdriver agerandet så det blir mest pinsamt att titta på. Nej, han är verkligen inte Jason för mig även om han själv ser sig som den rätta Jason vilket han har gravt fel i. Han är den sämste som spelat honom i hela serien och han har ändå gjort honom i fyra filmer!

De andra karaktärerna här är verkligen så ointressanta så det gör ont. De är inte ens roliga att se bli slaktade trots att instrumenten för ändamålet skiftas rätt rejält. De bara passerar förbi i rutan och man glömmer dem lika snabbt. Inte ens miljöerna här är intressanta.

Nej, detta är ingen höjdare och det har jag aldrig tyckt och saken är den att denna är den del jag sett minst i serien med. Och det är inget bra betyg.

3 kommentarer:

Fred Anderson sa...

Kane är verkligen en trist Jason, och jag förstår inte varför han är så älskad. Han är mest komisk.

Weekend Video sa...

Han gör verkligen sitt för att dräpa en intressant karaktär. Men det styrs upp igen av Ken Kirzinger i Freddy vs Jason så man har det att se fram emot :D

Jay sa...

Synd att den är så sönderklippt men scenerna finns att se på youtube som tur är