måndag 2 mars 2009

RocknRolla - 2008



Dagen har kommit som jag aldrig skulle komma. Guy Ritchie har gjort en bra film! Snatch är kanon film med en lysande Brad Pitt innan han blev ambassadör för världen och adoptera barn fortare än jag ser film. Och det är också det enda bra som jag finner herr Madonna spottat ur sig.
Men denna gången sänkte han mig så hårt att jag trodde att Slayer släppt en ny skiva.

Som vanligt så är det en jävla röra med vändningar, turer och nya karaktärer stup i kvarten så man till sist undrar om det är samma film som man tidigare satt på. Att gå in på det är inte lönt då det bara blir rörigt så jag gör det enkelt.

Se filmen!

Skådisarna denna gången som han har hittat är inga russin i kakan direkt, det är grädden på moset. Vad sägs om Gerard Butler - 300, Drakarnas Rike, Geoff Bell - Botched, Mean Machine, Idris Elba - The Wire, 28 Weeks Later, Tom Hardy - Black Hawk Down, Layer Cake, Toby Kebbell - Wilderness, Alexander , Thandie Newton - Norbit, The Chronles Of Riddick och en jäkla massa till. Jeremy Piven från entourage är med på ett hörn han med.

Dialogen är som vanligt fyndig och det är en massa slang och variationer på svordomar som sig bör. Har man sett hans andra gangsterfilmer så vet man vad man får och detta är inte Revolver för det aset till film var en våldtäkt på sinnena. Inget annat än slöseri med Jason Statham det.
Så denna bör ni kunna njuta av utan problem och nu är detta en sådan variant så den kommer i efterhand att öka i tanken. Det gjorde den på mig för när man ser den så känns den lite light och lite som en helt okej film men inget mer. Men den kommer och redan nu kan jag tänka mig att se om den igen. Det är inget dåligt betyg det. Och för en gångs skull så har de fått till bra musik i filmen med!

RocknRoll(a) för bövelen!

Inga kommentarer: