lördag 21 mars 2009

White Chicks - 2004



Vad kan egentligen vara bättre än att starta dagen med en skön komedi? Och detta är just en sådan. Wayans-bröderna Shawn och Marlan spelar två FBI-agenter som går undercover som två Paris Hilton look-a-likes och ska stoppa en kidnappning. Enda problemet är att de är svarta och män. Men det löser de med kroppsspray och latexmasker samt peruker och sedan bär det i väg till Hamptons för en årlig sammankomst för de rika och kända. Vad de inte har räknat med är paranoida äkta hälfter och kåta beundrare.

En mycket skön och rolig komedi som lyfter till oanade höjder på grund av en mans fantastiska spel. Terry Crews. Han är guld denna mannen och har de bästa scenerna i filmen bland annat när han gör entré på stranden och skymmer solen. En klassisk scen det som bara måste ses! Wayans-bröderna gör bra i från sig så länge de är sminkade som antingen brudar eller latinos som de är i början av filmen som är fantastisk kul när de ska köpa knark och börjar sjunga och dansa i stället. Men så fort de är sig själva i filmen så faller de rätt platt då de är väldigt feminina och fjolliga av sig men så fort de är tjejer så är de manliga. Konstigt spel där. Men utklädda är de mycket bättre.

Annars är det en lång komedi på nära två timmar som förvånansvärt nog håller hela vägen, mycket pga Terry Crews men också för att filmen är rolig. Så vill man se något kul så rekommenderas denna och Little Man från samma gäng. En mycket bra komedi det med.

En sak som är rätt pinsam är att när jag kollade upp denna på IMDB så såg jag det fanns en Unrated & Uncut version av filmen med och då jag inte hittade vilken version jag har, då jag har reg 2:an så började jag jaga på nätet som besatt för att hitta info men gick bet tills jag jämförde tiderna och kom fram till att detta måste också vara unrated-version jag hade. Så jag skulle sätta upp den i hyllan igen och slår en blick på fodralet och vad stod där om inte med stora bokstäver: Unrated & Uncut!

Så kan det gå om man inte är vaken...

Mycket nöje utlovas!

Inga kommentarer: