tisdag 17 mars 2009

Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Secret Of The Ooze -



Våra favoritturtles är tillbaka och så är The Shredder och denna gången har han själv fått två nya kelgrisar som tyvärr ser honom som mamma. Rahzar och Tokka.


Denna filmen är inte lika mörk som den första och det är mer humor i denna och en ljusare stämning. Vad som är roligt här är att denna fortfarande håller trots dess ålder och dess innehåll. Jag menar, vi pratar om vuxna karlar i sköldpaddsdräkter som sparkar och slår värre de vore Bruce Lee på LSD och de slåss mot ett annat gäng som kallas för Fotklanen och det är skitroligt. Faktiskt. De nya monsterna gör sitt med för att höja stämningen och det lyckas fint. Inte nog med de är roliga de är fruktansvärt bra gjorda med. Mycket bättre än turtles-dräkterna.

Splinter är också med och han är min favorit av dem, jag vet inte varför men han bara är det. Det är något skönt med en muterad råtta som pratar filosofi och sparkar stjärt. Denna gången ser vi även David Warner från Straw Dogs, Wax Work och Järnkorset mfl... Han spelar en professsor som är ansvarig för Oozen. Toshihiro Obata även känd som Japans svar på Michael Rooker är med denna gången med och som Super Shredder ser vi den gamle wrestlern Diesel aka Kevin Nash från The Punisher 2004 och Grandma´s Boy. Och vi får inte glömma den gamle hjälten Vanilla Ice känd både från sin musik som hans geniala film Cool As Ice!! Den bara måste komma på DVD!!!

Stor underhållning för oss alla med barnasinnet i behåll och en skön film som är bäst i serien. Mycket nöje!

4 kommentarer:

Tobias Thuresson sa...

Älskade den här när jag var liten. Helt otroligt mycket till och med.

Sen när jag lånat ut bandet till en polare (inspelat från tv) hade fanskapet lyckats spela in Plus med Sverker mitt i slutfajten.

Det gjorde ont att se minsann.

Weekend Video sa...

Usch vad tråkigt att höra, sånt gör ont :(
Det är aldrig skoj och det är ett exempel på att man aldrig ska låna ut. Iofs gjorde jag samma med brorsans Cannibal Holocaust han fått från Japansk laser disc till vhs, han fick sporten i en någon minut mitt i allt ;D

Men du får leta upp denna i den fina reg 1-boxen och återknyta bekantskapen och låt din polare betala för den :D

Tobias Thuresson sa...

Haha, ja det ska jag fan göra. Han borde fått en raggarsmäll redan när det begav sig. Jag slutade låna ut efter ett tag. Skrämmande hur folk handskas vårdslöst med lånade saker, speciellt film. Tappat räkningen på hur många filmer jag fått tillbaka sönderrepade, med choklad på spelytan eller bara allmänt kladd.

Weekend Video sa...

Folk har ingen respekt för andras saker, så är det bara. Lånar aldrig ut själv. Kan folk inte handskas med andras grejor ordentligt så kan de handla själva :D