torsdag 12 mars 2009

T-Force - 1994



Detta är nog fasiken den bästa PM-film jag sett! En helt makalös film!
Tänk er en blandning av Terminator 2, Die Hard, Alien Nation, Universal Soldier och en vanlig buddy cop-film så har ni T-Force av Richard Pepin. De första 20 minuterna öser på mer än de fyra nämnda filmerna tillsammans och den inledande minuten i filmen är nog fan den hårdaste jag sett på mååånga år!

Jack Scalia, denna härliga lirare, spelar snuten Jack som dricker bara Jack Daniels. Han sätts in när Terminal Force-gruppen blivit inkallade till ett gisslandrama i en skyskrapa. Terminal Force-gänget är fem stycken cybernauter som kallas in för just sådana här situation. men det går åt skogen när teamet bestämmer sig för att offra sex civila för att stoppa terroristerna. Och Jack sätts på jobbet att stoppa dem.

Här pratar vi om kalas underhållning från början till slut och det går snabbt! Action i så gott som varje minut och explosionerna i slutet går inte ens att räkna. Förutom Scalia så ser vi Evan Lurie från Martial Law 2, Erin Gray från Jason Goes To Hell i andra ledande roller. Förutom alla explosioner så får vi även kul scen när två av robotarna hittar en porrtidning och ska efterskapa vad de ser där i och där är fler sköna scener och en av dem är den när Scalia ska ha cybersex hemma. Skitkul scen, speciellt med tanke på man vet vad han tycker om robotar vid det laget. Scalia själv verkar haft skitkul i denna filmen för han springer runt med ett stort leende i hela filmen och bara myser och sånt är roligt att se.

Så stryk allt ni ska göra i morgon och ge er ut i stället och leta upp denna för det blir det roligaste ni kommer att ha i helgen! Tro mig.

Högsta rekommendationer!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Scalia var väl även medproducent till de tre PM-filmer han gjorde?

Hur som helst verkar han precis som du skriver haft skitkul. Han har den där rätta lättsamma attityden samtidigt som han gör ett mer än stabilt jobb.

Törs man kalla det en dtv-klassiker ;)

Weekend Video sa...

Han var medproducent på denna och Dark Breeders så han är säkert det på Silencers med. Han är fin skådis som levererar one-liners lika fint som han sparkar stjärt :D

Detta är definitivt en dtv-klassiker om något är det ;D

Tobias Thuresson sa...

Var hittar du alla dina PM-rullar? Ginza har ofta varit en guldgruva för PM-godis för billiga pengar, men nu kan jag inte hitta några genom deras sökmotor. Hilfe! :-)

Weekend Video sa...

Jag har rannsakat min svarta själ och fyndat på tradera så höll ögonen öppna där och akta dig för att bjuda på de som jag är sugen på ;D

Tobias Thuresson sa...

Du kan vara lugn. Tradera är en lyx jag inte har råd med, för tillfället, så buda på du :-)

Weekend Video sa...

Inte jag i heller egentligen men man måste ju leva :D